I mai 2022 ble nyhetene innen Google-markedsføring sluppet:
Det skal bli lettere å søke etter ting du ikke vet hva heter.
En av nyhetene er multisearch som gir muligheten til å søke med både bilder og tekst. Det vil si at alle typer digitale annonser – også søkeannonser – blir mer visuelle enn før. Dette stiller spennende og inspirerende krav til nytenking hos annonsører og byråer.
Dette stiller igjen strengere krav til innhold på nettsidene dine.
Vi får aldri sagt dette ofte nok: Innholdet på nettsiden er helt avgjørende for at Google skal fange den opp og for at kunden skal bli interessert i hva du tilbyr.
Handle rett fra YouTube- annonsen
YouTube blir stadig mer sentralt i annonseverket til Google. Kanskje ikke så rart, det sees 700 millioner timer med YouTube-innhold på TV hver dag. (Tall fra januar på Google Marketing-messen i Zurich) Det gjør at du kan vise frem produktet, men også at kunden selv kan kjøpe direkte på YouTube.
Mot slutten av året vil det også bli lansert bedre kontroll for brukere..
De vil kunne styre hvilke annonsører og annonser de vil se. Så her gjelder det å fange oppmerksomhet fort, bruke profesjonelle på utføring av annonser og en gjennomtenkt strategi for året. Skal du henge med i 2022/2023 er tiden inne for optimalisering av det digitale.