Innholdsmarkedsføring bør være bedriftens fokus i 2022

Publisert
24. januar, 2022
Anslått lesetid
< 1 minutt

Skrevet av

Relaterte tjenester

Innholdsmarkedsføring
Fem personer står lent over en pult hvor det utføres kreativt arbeid, masse rot og farger og en iPad er der også.

Innholdsmarkedsføring, eller content marketing, er en strategi for å få flere leads, økt salg og en sterkere merkevare.

Innholdsmarkedsføring er en markedsføringssteknikk som går ut på å produsere og spre innhold som er av interesse for personer som bedriften definerer som potensielle kunder. Nettsider/landingssider med jevnlig oppdatert informasjon og innhold er de som scorer best i markedet.

Hva er innholdsmarkedsføring? Og hvordan går du frem for å legge en strategi?

Innholdsmarkedsføring etterligner ofte journalistikk og bruker journalistisk uttrykksform for å skape interesse. Gode tekster med ord og uttrykk som er tilpasset det moderne språk er et godt utgangspunkt. I tillegg er bilder og film noe som kan fange oppmerksomheten hos kunden.

Med innholdsmarkedsføring blir du i stand til å selge til kunder på en måte som gjør at de selv ønsker å kjøpe.

Derfor er innholdsmarkedsføring så bra – du tilbyr nyttig informasjon og kunnskap, inspirasjon og underholdning. Rett og slett innhold som din målgruppe av kunder liker, trenger og ønsker. Jo bedre du er til å stadig oppdatere og tilpasse budskapet, jo mer verdifullt og relevant vil innholdet oppfattes.

Et eksempel: En bedrift publiserer innhold utformet svært likt som andre populære medier, hvor hensikten er at dette konsumentet utvikler en kunderelasjon.

Hold deg oppdatert

Meld deg på nyhetsbrev

Vi sender ut nyheter, lesestoff og relevante gullkorn til alle som ønsker litt kunnskapspåfyll og oppdateringer fra folk i bransjen. Vi lover selvsagt å ikke spamme deg.