Hvorfor starte med annonsering på Google?

Publisert
20. april, 2020
Anslått lesetid
< 1 minutt

Relaterte tjenester

Sosiale medier, Display & programmatisk, Performance Marketing, SEM

Skrevet av

Portrettbilde av Chris.
Chris Magnussen
Kristine Berg
Kristine Berg
Google-logoen plassert i et kreativt miljø.

Mange bedrifter stiller seg spørsmålet, hvorfor skal vi starte med annonsering på Google?

Vi er i dag mer tilkoblet internett enn noensinne og dette byr på nye utfordringer og muligheter for bedrifter. Vi ser stadig en økende trend hvor kunder sammenligner priser, produkter, leverandører og søker etter informasjon. Ved å ikke være synlig i beslutningsøyeblikket kan vi risikere å miste kunder til konkurrentene.

Her er noen av fordelene ved å annonsere i Google-nettverket, sammenlignet med andre medier:

Ved å annonsere i Google-nettverket har vi en unik mulighet til å treffe flere kunder på ulike plattformer. Google er den desidert største søkemotoren med opp til 95 % markedsandel i Norge. Av den totale nettstedstrafikken står søkemotoren i snitt for 65 %, som viser at synlighet er svært viktig. Google har også et bannernettverk som omfatter G-mail, blogger, Youtube, mobilnettsteder, applikasjoner, med mer. Nettverket kan treffe opp til 93 % av alle internettbrukere og er en viktig byggestein for kjøpsbeslutninger på nett.

Vær der kunden er, de fleste kjøp starter med et søk på Google. Vi i Prek hjelper deg igang. Ta kontakt i dag for en uforpliktende prat.

Har du et unikt problem?

Vi står klare til å løfte prosjektet ditt til nye høyder!

Portrettbilde av Chris.

Chris Magnussen

Utvikler Performance & analyse
+47 95 09 18 19
Kristine Berg

Kristine Berg

Performance Marketing Specialist
+47 90 68 63 04
Hold deg oppdatert

Meld deg på nyhetsbrev

Vi sender ut nyheter, lesestoff og relevante gullkorn til alle som ønsker litt kunnskapspåfyll og oppdateringer fra folk i bransjen. Vi lover selvsagt å ikke spamme deg.