Videomarkedsføring: Film og animasjon som presentasjon

Publisert
16. desember, 2022
Anslått lesetid
2 minutter

Relaterte tjenester

Video, Animasjon, Motion graphics

Skrevet av

Portrettbilde av Andreas.
Andreas Ådnem
En mekaniker holder en blå skjemaholder og titter undrende opp under en bil som er hevet opp.

Hva er videomarkedsføring?

Visste du at video på sosiale medier generer (12x) flere delinger enn tekst og bilder kombinert? Videomarkedsføring kan også bli brukt til å øke din kundebase ved å tilby dem relevant informasjon på en engasjerende og interaktiv måte.

En profesjonell film ser kanskje bra ut, men hvis den er markedsført på feil måte eller mot feil målgruppe, vil det ikke være i din favør. Det er også viktig å vite forskjellen på hva en faktisk markedsføringsfilm er, og hva som ikke er. Hva som faktisk kjennetegner en markedsføringsfilm er spesifikk type med et fastsatt mål eller fokus, eksempelvis å øke merkekjennskap, tiltrekke nye leads, tilby viktig informasjon til kundene, eller vise frem en merkevare, produkt eller tjeneste.

Opplæring vha. film reduserer kostnadene på sikt

En animasjonsfilm stikker seg ut og gjør budskapet lettfattelig og underholdende. Terskelen er mye lavere for å se en film på nett enn å lese en tekst. Mest hensiktsmessig er å kombinere produksjonen av flere opplæringsfilmer/kurs samtidig for bedre pakkepris. Opplæringsfilmer er en fantastisk måte å redusere onboarding kostnader på sikt – både internt og eksternt til kunder. Film er det formatet som skaper mest engasjement. En animasjonsfilm stikker seg ut og gjør budskapet lettfattelig og underholdende. Terskelen er mye lavere for å se en film på nett enn å lese en tekst. Mest hensiktsmessig er å kombinere produksjonen av flere opplæringsfilmer/kurs samtidig for bedre pakkepris. Opplæringsfilmer er en fantastisk måte å redusere onboarding kostnader på sikt – både internt og eksternt til kunder. Film er det formatet som skaper mest engasjement.

En filmsnutt sier mer enn 1000 ord

Skal du overbevise kolleger, kunder eller investorer, holde et foredrag, eller presentere et produkt? Din presentasjon er kundens førsteinntrykk. Den må fange oppmerksomheten slik at innholdet blir både likt og husket. Presentasjonen skal gjenspeile kvaliteten i bedriften. Presentasjoner må oppdateres jevnlig og i takt med tiden. En digital presentasjon kan f.eks. være i Google, PowerPoint eller en video/animasjon. Ønsker du å skape oppmerksomhet og bli husket, finnes det i dag flere kreative løsninger. Det å nå frem til publikum ved å skape engasjement kan være enklere sagt enn gjort.

Vi har lang erfaring med å utarbeide presentasjoner. Vi gir råd om hvordan din presentasjonen kan få mest og best oppmerksomhet fra ditt publikum.

Har du et unikt problem?

Vi står klare til å løfte prosjektet ditt til nye høyder!

Portrettbilde av Andreas.

Andreas Ådnem

Kreatør Innholdsprodusent
+47 90 60 29 76

Relaterte artikler

Andreas Ådnem
Andreas Ådnem
Hold deg oppdatert

Meld deg på nyhetsbrev

Vi sender ut nyheter, lesestoff og relevante gullkorn til alle som ønsker litt kunnskapspåfyll og oppdateringer fra folk i bransjen. Vi lover selvsagt å ikke spamme deg.