RE:inventar er en del av Reinventargruppen AS, som også består av tre selskaper, RE:inventar, Glomma Industrier og SIRK:tek. Alle selskapene har som mål å styrke den sirkulære økonomien innen møbelindustrien. Det betyr at møbler skal ha lang levetid, kunne repareres og ombrukes eller redesignes for ny bruk.
RE:inventar har siden oppstart i 2021 hatt som hovedmålsetning å utvikle nye grønne forretningsmodeller tilknyttet ombruk og redesign av møbler og inventar, hvor teknologien skal ha en rolle som en bidragsyter til det grønne skiftet.
Daglig leder i RE:inventar, Lars Erik Sikkeland, kom til oss i 2023 med et ønske om å utvikle nye nettsider som reflekterte bedriftens mål og viste til den store utviklingen og veksten bedriften var inne i. Han la spesielt vekt på å synliggjøre den viktige jobben som blir gjort sammen med deres samarbeidspartnere, vise til grønne løsninger og spennende sirkulære prosjekter de jobber med innen møbelindustrien.
RE:inventar er en forholdsvis nyetablert bedrift, inne i en betydelig utviklingsfase. De har et svært bredt spenn i tjenester og mye innhold som kun har blitt vist med en personlig forklaring i form av en presentasjon. For å forklare løsningene de har og tjenester som fortsatt var under utvikling, måtte det lages mye nytt innhold. Vi gjennomførte en workshop med de mest relevante personene i selskapet, vurderte mål, markedet og ønsket om vekst og formet en plan for utvikling av nettstedet og innholdet i tre faser.
Nettsiden skulle vise besøkende hvordan gamle møbler blir som nye gjennom omtrekk eller redesign, noe som krever god dokumentasjon i form av flotte bilder eller video. I tillegg skulle sidene brukes som dokumentasjon på de forskjellige prosjektene de jobbet med og få fram miljøbudskapet om hvor mye bedrifter forminsker miljøavtrykket med gode løsninger for ombruk.
Målet er (den er fortsatt under utvikling) å bygge en side der nye besøkende blir opplyst og overbevist, og finner relevant informasjon. Eksisterende kunder og partnere skal få informasjon, kunne kjøpe reproduserte møbler, bestille service og support og følge sine prosjekters status.
RE:inventar trengte en nettside som var skalerbar da de stadig utviklet seg og sitt tjenestespekter. Med et fleksibelt grunnoppsett med ulike posttyper og relasjoner seg imellom fremstår innholdet organisert og lett å finne, samtidig som det er lett å utvide etter hvert som innhold tilkommer.
Da prosessene RE:inventar jobber med er komplekse med tanke på sammenkoblede leveranser og teknologi, ble det naturlig å utvikle visuelle fremstillinger for å forklare nye besøkende og potensielle kunder bredden i hva de leverer.
Møbler og inventar er produkter som vurderes visuelt, og bilder og video har fått prioritert plass. Vi involverer besøkende i viktigheten av å jobbe med sirkulærøkonomi i møbelbransjen og viser til den unike kompetansen RE:inventar besitter. Potensielle kunder får et godt innblikk i hvordan prosjekter ledes og gjennomføres, for at terskelen for å ta kontakt skal være lav.
Nettsiden fungerer som en kontinuerlig oppdatert, digital firmapresentasjon og serviceportal.
Vi takker for tilliten og det gode samarbeidet!
Prek takker for oppdraget!
Trenger du hjelp med det samme?
Ta kontakt med oss!
House of Fellows-bygget
St. Croixgate 10A
1604 Fredrikstad